skip to Main Content
Kies voor TWO STEP
Web & Marketing
  • Werken met Two Step is voor ons als zeer prettig, informeel en laagdrempelig ervaren met een hoge mate van professionaliteit. De uitleg vanaf het begin heeft mede bijgedragen aan een sterke opbouw van de website.
    Coert Donders - NeBeK
  • Bijna alle aangegeven zoekwoorden op 1 bij Google en bijna dagelijks offerte aanvragen. En het belangrijkste? Ruim 20% omzetstijging! Kleine wijzigingen worden snel doorgevoerd en een half woord is vaak al genoeg.
    Harold Weistra - CADdesign
  • Dankzij onze website zijn wij beter vindbaar op het internet. We zijn zeer tevreden over de samenwerking en inleving in ons bedrijf met als resultaat een prachtige website van grote kwaliteit. Super tevreden!
    Jan van Dam - Eetcafé de Zwaan
MENU
5 Tips Als Je Een Negatieve Recensie Ontvangt

5 tips als je een negatieve recensie ontvangt

Bijna iedere organisatie heeft het vast en zeker al een keer meegemaakt. Je ontvangt een slechte beoordeling op Facebook of Google. Niet leuk! Soms heeft de klant gelijk, maar het komt ook voor dat je er totaal niet mee eens bent! Je denkt waarschijnlijk bij het ontvangen van een slechte recensie direct aan anderen die dit zullen lezen en hoe ze over jou of je bedrijf denken. Er wordt steeds vaker gelet op online recensies dus hoe kun je hier nu het beste mee omgaan?

Hieronder onze 5 tips:

Tip 1: Reageer altijd snel op een slechte beoordeling

Het is natuurlijk niet leuk om een slechte beoordeling te ontvangen en je bent het soms helemaal niet eens met het commentaar. Toch doe je er goed aan om snel te reageren op de recensie. Het snel reageren bij een klacht is al een goede start om het probleem op te lossen. Natuurlijk zou je het liefst de slechte recensie direct verwijderen, zodat niemand anders het ziet maar dat gaat vaak niet. En daarmee los je de klacht van de klant ook niet op! In het slechtste geval plaatst de klager de slechte recensie ook nog op andere kanalen! Sluit je reactie altijd af met je eigen naam, zodat het een persoonlijk gesprek wordt. Dus niet met de bedrijfsnaam, want dat zorgt direct voor een afstand.

Tip 2: Ga niet in de verdediging!

Probeer begrip te tonen voor de slechte recensie en ga vooral niet in discussie! Je doel is om de klacht van de klant op te lossen! Laat de klant weten dat je het vervelend vindt en luister naar zijn verhaal. Laat de klant merken dat hij gehoord wordt en dat zijn klacht serieus genomen wordt. Dit heeft voor veel mensen al toegevoegde waarde.

Tip 3: Probeer negatief om te buigen naar positief!

Luister naar het probleem van de klant en probeer het op te lossen. Als je het gevoel hebt dat de klacht terecht is, kan je er voor kiezen om de klacht te compenseren. Daarna kun je aan de klant vragen (als de klacht is opgelost) om de negatieve recensie te verwijderen of te herschrijven. Als de klant de slechte beoordeling aanpast, zien anderen ook dat er bij klachten goed gehandeld wordt. Dat is eveneens positief!

Tip 4: Bedank de klant voor de feedback

Ook al ben het totaal niet eens met de klacht kun je ook dankbaar zijn voor de negatieve recensie. Het is kans om negativiteit rondom je organisatie om te zetten naar iets positiefs en het “goedmaken” met de klant. Deze klant zal zich gewaardeerd en gehoord voelen waardoor hij (mogelijk) gewoon klant blijft.

Tip 5: Leer van negatieve recensies

Als je een slechte beoordeling binnen krijgt, bespreek het dan ook intern. Bekijk wat er fout is gegaan en wat uiteindelijk de oorzaak was. Tevens kun je ook toetsen of de informatie uit de beoordeling klopt! Van een klacht kun je leren hoe je het de volgende keer anders kunt doen!

Denk er aan dat geen enkel bedrijf perfect is! Problemen zijn er altijd echter gaat het om de wijze van oplossen!

Online verbeteren?

Wij helpen je graag verder! Bel ons via +31 (0) 416 – 537287, stuur een mail naar info@twostep.nl of vul het onderstaande contactformulier in.

Back To Top