skip to Main Content

Onderzoek & Strategie

Meten is weten

Data is de sleutel tot succes! Met onze analyses ontdek je waar de knelpunten in je website zitten, wat het zoekgedrag is van je doelgroep en wie je doelgroep eigenlijk is. Met deze én nog veel meer kennis weet jij precies hoe je de website & marketing werkzaamheden kunt verbeteren. Met betere resultaten als gevolg!

Lees verder

Voordelen van onderzoek

  • Ontdek knelpunten
  • Leer je doelgroep & hun gedrag kennen
  • Optimaliseer processen

Two Step Web & Marketing heeft veel ervaring in het analyseren van websites en marketing flows. Wij vinden gegarandeerd verbeteringen en kunnen je ook helpen met het verwerken van de gevonden optimalisaties.

Onze mogelijkheden:

Trefwoordenonderzoek

Met een professionele trefwoordanalyse kijken wij, vanaf de positie van je klant, naar de trefwoorden. Wat typt je doelgroep in en waar is je doelgroep naar op zoek? Dit betekent dat het niet alleen om het hoogste zoekvolume gaat, maar met name om relevantie. Deze zoektermen dienen vervolgens op een doeltreffende, SEO-vriendelijke wijze doorgevoerd te worden in de website. Een goede trefwoordanalyse is het startpunt van online succes.

On page SEO scan

Wil je jouw website succesvoller maken? Dan is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de technische structuur van de website ingericht is naar de SEO standaarden. Te denken aan een logische menustructuur, maar ook correct ingevulde metagegevens zoals de titel en beschrijving die weergegeven worden in Google, zichtbare teksten op de pagina’s en broncodes. Wij maken een SEO scan en zetten alle verbeterpunten op een rijtje! Hulp nodig met het verwerken van deze verbeterpunten? Ook dat doen we graag!

Google Analytics

Met Google Analytics krijg je inzicht in het gedrag van bezoekers op je website. Belangrijk is dat deze data zuiver is en juist geïnterpreteerd wordt. Waar komen je websitebezoekers vandaan? Op welke pagina zijn ze binnengekomen? En op welke pagina hebben ze de website verlaten en waarom? Hoe is het pad richting conversie verlopen en waarom stoppen mensen op een bepaald moment? Wij kunnen je helpen met het inrichten van een Google Analytics account en/of periodiek je gegevens analyseren:

Hotjar

Wil je graag weten welk onderdeel van je website opvalt en welk gedeelte juist totaal niet? Met de heatmaps van Hotjar kun je precies zien waar de bezoeker naar kijkt en waar hij op klikt. Maar ook welk gedeelte van de website weinig tot niet gezien wordt. Op deze manier kun je direct zien of de indeling van jouw website wel de juiste is. Daarnaast heeft Hotjar nog een aantal toepassingen waarmee je gemakkelijk feedback van de bezoeker kunt ontvangen. Wij richten graag een Hotjar account voor je in of maken een analyse van je website met Hotjar.

Google Search Console

Met Google Search Console kun je de aanwezigheid (indexatie) van je website bijhouden, controleren en aanpassen. Met Search Console kun je zien of Google je website goed kan lezen en de juiste inhoud indexeert. Daarnaast is Search Console de plaats om te zien of er problemen zijn met je website. Wij richten graag Google Search Console op een juiste manier voor je in & analyseren je domein. Met onze analyse ontdek je bijvoorbeeld of er problemen met je website zijn voor Google, welke domeinen naar jouwe website linken, of je website geschikt is voor mobiel en of Google alle inhoud van je website goed kan lezen.

Branding & Strategie

Waar sta je? Waar wil je heen? Wat is je kracht, je kunde en je kennis? Samen gaan we op op pad om het karakter van je bedrijf te bepalen. Op basis van de gesprekken & ons onderzoek geven wij advies voor jouw branding & strategie. Met ons advies kun je jouw huidige klanten positief verrassen, nieuwe klanten aantrekken en de concurrent verbazen. Wil je ook dat wij aan de slag met de uitvoering? Kijk dan naar onze contentmarketing mogelijkheden.

Zet de stap

Wil jij ons graag uitdagen met het maken van een analyse? Wij gaan graag voor je aan de slag! Zet de stap en neem vrijblijvend contact met ons op.

Contact

Hier hebben wij op basis
van onderzoek stappen gezet

Dankjewel voor
jullie mooie woorden

We hopen dat jullie ons blijven vertrouwen zodat er een mooie, duurzame samenwerking ontstaat.