Spyder Wheelz Store
Social media + E-mail marketing
Wat een succes! Voor de gloednieuwe webshop Spyder Wheelz Store realiseerden wij binnen 6 weken tijd een enorme groei in bereik, engagement, leads en volgers! Met slechts 1 simpele actie zorgden we voor dit resultaat. Benieuwd naar onze aanpak? Je leest in deze case!
Resultaten
+4.148
Nieuwsbrief inschrijvingen
+1.437
Facebook likes
+1.297
Instagram volgers
Klant
Spyder Wheelz Store
Opdracht
Engagement & Lead generatie
Naast verhuur en verkoop aan eventbedrijven zijn we in 2021 gestart met particuliere verkoop via een webshop. Nadat de webshop ontwikkeld is door Two Step hadden we na de lancering online aandacht nodig. Met deze social media met e-mail campagne is dat meer dan gelukt!
Patrick de Wit – Eigenaar
De opdracht
De uitdaging
Relevante leads verzamelen
Volgers op Facebook en Instagram vertienvoudigen
Leads verzamelen in MailChimp
Op basis van deze 3 uitdagingen gingen wij aan de slag voor Spyder Wheelz Store!
Over Spyder Wheelz Store
Spyder Wheelz Store is The Official Store van Spyder Wheelz e-Choppers. Op deze webshop kun je elektrische Choppers bestellen. De website is door Two Step gebouwd in opdracht van Spyder Rent Groep Nederland. Neem dus zeker even een kijkje! In 2021 hoopt Spyder Wheelz Store al veel mensen te verblijden met een e-Chopper en de wereld een stukje groener te maken. Om te zorgen voor een goede start, gingen wij aan de slag met deze winactie!
Social media
Adverteren
E-mailmarketing
Onze Aanpak
Bekijk hieronder hoe wij met een winactie gezorgd hebben voor relevante leads, volgers op social media, meer engagement en conversies.
Winactie
De deelnemers aan de winactie maakten kans op een Spyder Wheelz e-Chopper van € 1.990,-! Om kans te maken op deze prijs moest je: de social media pagina’s van Spyder Wheelz Store volgen, onze winactie delen, je vrienden taggen onder ons bericht en je e-mailadres achterlaten via onze landingspagina. De winactie (landingspagina) is gemaakt in een speciale tool voor het verzamelen van leads. Met een responsieve, overzichtelijke landingspagina, leads die automatisch geïmporteerd worden en een bedankpagina waarop je extra punten kon verdienen door bijv. social media te volgen, had de winactie een goede basis.
Social media posts
Posten, posten, posten … en nog eens posten. Met diverse posts over de winactie, informatieve posts over de e-Choppers, posts gericht op engagement en inhakers zorgden we voor een wisselende feed met veel enthousiaste reacties.
- Aantal likes op posts tijdens actie: Meer dan 4.000
- Aantal reacties op posts tijdens actie: Meer dan 2.500
Social media campagnes
Met diverse advertenties op Instagram en Facebook hebben we een bereik gekregen van 113.991! De social media campagnes hebben een boost gegeven aan de winactie én zorgden ervoor dat we een specifieke doelgroep hebben bereikt die geïnteresseerd is in scooters en elektrische voertuigen. Relevante leads zijn namelijk belangrijker dan ‘random leads’ wat ons betreft.
Nieuwsbrieven
Leads verzamelen én behouden. Het behouden van leads is net zo belangrijk als het verzamelen ervan. Voordat de winactie live ging, is MailChimp volledig ingericht en een sterke automatische mailflow gemaakt. Hierdoor werden de leads al direct automatisch opgevolgd. Terwijl de winactie in volle gang was, hebben we ook diverse nieuwsbrieven gestuurd én e-Choppers verkocht via de nieuwsbrief. Momenteel sturen we iedere 1 à 2 weken een nieuwsbrief, zodat we geïnteresseerden op de hoogte houden.
Het resultaat
Wij realiseerden voor dit nieuwe bedrijf in een aantal weken een enorme toename in aantal likes, volgers en nieuwsbrief inschrijvingen. Inmiddels zijn er ook al tientallen e-Choppers verkocht aan de leads en volgers die via deze actie verzameld zijn!
Voor de actie | Na de actie | Verschil | |
Facebook likes | 65 | 1.502 | + 1.437 |
Instagram volgers | 194 | 1162 | + 968 |
Nieuwsbrief inschrijvingen | 12 | 4.160 | + 4.148 |
Winnares Sandra heeft haar gewonnen Spyder Wheelz e-Chopper inmiddels in ontvangst genomen.
Dankbaar en blij, dat is ze én dat straalt ze uit!