skip to Main Content

7 voordelen van adverteren in Google Ads!

Er zijn diverse manieren om online zichtbaar te worden. Eén manier daarvan is het adverteren in de zoekmachine van Google met Google Ads, maar waarom zou je hiervoor kiezen? Wij vertellen wat de voordelen zijn bij het gebruik van Google Ads!

Lees verder

1. Potentiële klanten bereiken

Het grootste voordeel van online adverteren is dat je advertenties niet aan iedereen worden getoond, maar alleen aan mensen die op zoek zijn naar jouw producten of diensten. Door middel van vooraf ingevoerde zoekwoorden bepaal je zelf aan welke zoekopdrachten in Google jouw advertenties getoond worden. Je zorgt, met de juiste trefwoorden, voor meer zichtbaarheid bij je potentiële klanten, meer bezoekers naar je website en uiteindelijk voor meer klanten!

Deze zoekwoorden kies je niet lukraak! Je laat een specialist een trefwoordenonderzoek uitvoeren om te kijken welke zoekwoorden interessant zijn voor de Ads campagnes.

2. Specifieke targeting

Met de targetingopties van Google Ads kun je de advertenties aan de juiste doelgroep laten zien! Zo weet je zeker dat je advertenties aan de juiste mensen worden getoond. Met Ads is het mogelijk om je doelgroep specifiek te targeten. Target de zichtbaarheid van campagnes bijvoorbeeld op demografie, interesses of levensgebeurtenissen. Of ga juist aan de slag met retargeting. Met retargeting kun je mensen bereiken die bijvoorbeeld producten in hun online winkelmand gelegd hebben, maar nog niet hebben afgerekend. Met advertenties geef je deze mensen nog nét dat laatste duwtje in de rug om over te gaan tot een aankoop!

3. Direct resultaat

Direct zodra je de Google Ads campagnes online hebt gezet, worden de advertenties zichtbaar als er op de ingevoerde zoekwoorden wordt gezocht.

Vergelijk je advertentie in Google bijvoorbeeld met een offline advertentie in een magazine, dan duurt het een tijdje voordat de advertentie in het blad zichtbaar is. Met Google Ads worden je advertenties direct getoond bij geschikte zoekopdrachten en zijn de resultaten, in tegenstelling tot een offline advertentie, zeer meetbaar en bij te sturen.

4. Heldere rapportages

Google Ads heeft veel mogelijkheden tot prestatierapporten. Aan de hand van de statistieken kun je bepalen welke advertenties en zoekwoorden goed lopen, maar ook wat er niet goed loopt.

Dankzij deze rapportages kunnen de campagnes geoptimaliseerd worden en heb je de ultieme controle over de Google Ads campagnes en het resultaat!

5. Bepaal zelf het budget!

Google Ads is een biedsysteem. Je kunt dus zelf je budget bepalen en instellen wat je wenst uit te geven. Je bepaalt vooraf het dagbudget en de CPC-kosten (kosten per klik) per zoekwoord.

Begin daarom met een lager bedrag en stel bij naar een hoger bod of budget als je ziet dat het rendement van een bepaald woord hoog is.

6. Advertentie extensies gebruiken

Bij het adverteren in Google kun je gebruik maken van zgn. extensies. Extensies zijn uitbreidingen van de advertentieteksten, waarmee je de advertentie nog aantrekkelijker en opvallender kunt maken!

Een aantal voorbeelden van de advertentie-extensies zijn de oproepextensie, locatie-extensie, app-extensie of sitelink-extensie. Hiermee kun je meer opvallen dan andere adverteerders en meer klikken naar je website genereren.

7. Koppelen met Google Analytics

Je maakt de resultaten van de Ads campagnes eenvoudig zichtbaar door het te koppelen aan een Google Analytics account. Dankzij deze koppeling wordt er belangrijke informatie zichtbaar, zoals bijvoorbeeld welke pagina’s er worden bezocht, hoe lang men op de website blijft en waar en wanneer bezoekers afhaken.

Een zeer belangrijke statistiek is de conversie statistiek. Worden er aankopen gedaan of offerteformulieren ingevuld?. Op basis van deze informatie kun je de Ads campagnes, website en SEO verbeteren en een Return on Investment berekenen.

Hulp nodig bij het opzetten of beheren van Google Ads campagne?

Let op: als je het inrichten of beheren van Google Ads campagnes verkeerd of zonder kennis aanpakt kun je veel geld verliezen! Two Step Web & Marketing is Google gecertificeerd partner, we kunnen een Google Ads campagnes volledig opzetten, beheren en finetunen. Ook met reeds bestaande campagnes gaan wij graag aan de slag om een maximaal resultaat te behalen.

Besteed Google Ads uit aan specialisten

Meer info?

Ontvang maandelijks marketing tips van onze specialisten en de nieuwste blogartikelen in je mail!

Blijf op de hoogte