skip to Main Content

Hoe is de naam “Two Step” ontstaan?

Onze bedrijfsnaam ‘Two Step’, waar komt die eigenlijk vandaan? En waarom heten wij niet Two Steps? De Engelse vertaling voor ‘Twee stappen’? Wij leggen het je graag uit! Onze naam bestaat uit two componenten.

Lees verder

Altijd twee stappen vooruit willen lopen…!

Toen de oprichter van Two Step Kamiel een naam voor zijn bedrijf moest verzinnen, wilde hij graag een “catchy” naam. Een naam die blijft hangen en met een onderliggende betekenis. Linkbuilding Partner, het andere bedrijf van Kamiel, had al een gedegen kennis van Off Page SEO, dus daarmee liepen we al 2 stappen voor op andere marketingbedrijven. Die gedachte werd de visie: altijd 2 stappen voorlopen op anderen! 

Die visie gold voor onszelf én voor alle toekomstige opdrachtgevers! Want elk bedrijf wil graag 2 stappen vooruit lopen op haar concurrent en de markt. Dus zou “Two Steps” een logische bedrijfsnaam zijn geweest. Maar die domeinnaam lag al vast….

Kamiel dook in Google en kwam de Two Step Flow theorie tegen….en de “S” werd eraf gehaald. 

 

De Two Step Flow theorie

Deze theorie gaat over de manier waarop mensen beïnvloed worden door de media, reclame en marketing. Deze theorie sluit goed aan bij onze strategie. In deze theorie wordt namelijk duidelijk dat mensen niet zozeer beïnvloed worden door massamedia, maar door mensen waar je vertrouwen in hebt. Kortom, men vergaart informatie via massamedia, maar de doorslag is vaak een persoonlijke beïnvloeding. 

Deze theorie past heel goed bij onze werkwijze: je website is een middel, je doel is succes! Na gedegen onderzoek realiseren we je website. En dan begint het pas! Via massamedia, Google in ons geval, gaan we zorgen dat je opvalt in “de massa”. Dit doen we met SEO, advertenties en met influencers. 

Veel zoekopdrachten zijn al vaak gericht en influencers helpen met overtuigen. Deze influencers hebben een positieve invloed hebben op de manier waarop mensen tegen je bedrijf aankijken. Tevens zorgt onze Blog Brains influencer marketing ervoor dat je bedrijf beter vindbaar en zichtbaar wordt bij Google en op social media. 

Ben je vervolgens zichtbaar in Google en je website ontvangt bezoek dan geldt de theorie wederom: beïnvloed worden door de mening van klanten. In de vorm van zgn. reviews, cases en referenties! 

Kortom, je hebt massamedia nodig om zo veel mogelijk kleine ambassadeurs te verkrijgen. Elke tevreden klant is een ambassadeur: online op social media, in het café of op een verjaardag. Two Step helpt je om in de massa de juiste klanten te vinden en te binden! 

Hoe doen jullie dat dan? Door stappen te maken!

De naam: “Two Step” staat voor: voorop lopen, stappen maken en van klanten ambassadeurs maken. Inmiddels is de naam verankerd in alles wat we doen. 

Wij maken graag stappen met jouw marketingdoelen! Dat begint met een gesprek, een plan en vervolgens een website. En dan begint het pas….! Zoekmachine optimalisatie, adverteren en social media. Liever offline media gebruiken? Maken we voor je. 

Onze leidraad zijn onze stappenplannen. Hierdoor weten onze klanten precies wat wij gaan doen, hoe we het gaan aanpakken en wat het kost. Wij houden namelijk van duidelijkheid voor onszelf én voor jouw als klant. Let wel, het is een leidraad. Niet strak omlijnd, omdat geen enkele opdracht of klant hetzelfde is. 

 

Durf jij de stap te nemen?

Wil jij ook 2 stappen vooruit lopen? We bieden 2 stappenplannen aan: 

  • Full service stappenplan: Wij helpen je van het begin tot het eind. Van branding tot SEO en van het ontwerpen van een website tot het opzetten van campagnes op social media.
  • Marketing Only stappenplan: Deze service is perfect voor jou als je al een goede website hebt en wilt knallen met online marketing.
  • Web Only stappenplan: Wij maken een unieke website of webshop die volledig op jouw wensen is afgestemd én direct SEO-vriendelijk is ingericht.

Neem de stap

Meer info?

Ontvang maandelijks marketing tips van onze specialisten en de nieuwste blogartikelen in je mail!

Blijf op de hoogte