skip to Main Content
info@twostep.nl | +31 (0) 416 537287
Google Adwords

7 voordelen van adverteren in Google AdWords!

  • Blog

Er zijn diverse manieren om online zichtbaar te worden. Eén manier daarvan is het adverteren in de zoekmachine van Google met Google AdWords, maar waarom zou je hiervoor kiezen?

Wij vertellen wat de voordelen zijn bij het gebruik van Google AdWords!

1. Potentiële klanten bereiken

Het grootste voordeel van online adverteren is dat je advertenties niet aan iedereen worden getoond, maar dat de vooraf ingevoerde zoekwoorden bepalen aan wie jouw advertenties getoond worden. Daardoor worden je advertenties alleen getoond aan personen die op zoek zijn naar je product of dienst. Je zorgt, met de juiste trefwoorden, voor meer zichtbaarheid bij je potentiële klanten, meer bezoekers naar je website en uiteindelijk voor meer klanten!

Deze zoekwoorden kies je niet lukraak! Je laat een specialist een trefwoordenonderzoek uitvoeren om te kijken welke zoekwoorden interessant zijn voor de AdWords campagnes.

2. Lokaal, regionaal, landelijk en wereldwijd

Dat sluit direct aan op voordeel nummer 2. Met AdWords is het mogelijk om zowel te richten op lokaal, regionaal, landelijk of wereldwijd. Dus wil jij je alleen richten op personen uit Kaatsheuvel en omgeving? Geen probleem!

Er zijn veel mogelijkheden binnen AdWords op het gebied van segmentering zoals advertenties richten op een specifieke locatie of het targetten op basis van tijd- en taalinstellingen.

3. Direct resultaat

Direct zodra je de Google AdWords campagnes online hebt gezet, worden de advertenties zichtbaar als er op de ingevoerde zoekwoorden wordt gezocht.

Vergelijk je adverteren in Google bijvoorbeeld met een offline advertentie in een magazine dan duurt het een tijdje voordat de advertentie in het blad zichtbaar is. Met Google AdWords worden je advertenties direct getoond bij geschikte zoekopdrachten en zijn de resultaten, in tegenstelling tot een offline advertentie, zeer meetbaar en bij te sturen.

4. Heldere rapportages

Google AdWords heeft veel mogelijkheden tot prestatierapporten. Aan de hand van de statistieken kun je bepalen welke advertenties en zoekwoorden goed lopen, maar ook wat er niet goed loopt.

Dankzij deze rapportages kunnen de campagnes geoptimaliseerd worden en heb je de ultieme controle over de Google AdWords campagnes en het resultaat!

5. Bepaal zelf het budget!

Google AdWords is een biedsysteem. Je kunt dus zelf je budget bepalen en instellen wat je wenst uit te geven aan een bepaald zoekwoord. Je bepaalt vooraf het dagbudget en de CPC-kosten (kosten per klik) per zoekwoord.

Begin daarom met een lager bedrag en stel bij naar een hoger bod of budget als je ziet dat het rendement van een bepaald woord hoog is.

6. Advertentie extensies gebruiken

Bij het adverteren in Google kun je gebruik maken van zgn. extensies. Extensies zijn uitbreidingen van de advertentieteksten, waarmee je de advertentie nog aantrekkelijker en opvallender kunt maken om aan te klikken!

Een aantal voorbeelden van de advertentie-extensies zijn de oproepextensie, locatie-extensie, app-extensie of sitelink-extensie. Hiermee kun je meer opvallen dan andere adverteerders en meer klikken naar je website genereren.

7. Koppelen met Google Analytics

Je maakt de resultaten van de AdWords campagne eenvoudig zichtbaar door het te koppelen aan je Google Analytics account. Dankzij deze koppeling wordt er belangrijke informatie zichtbaar, zoals bijvoorbeeld welke pagina’s er worden bezocht, hoe lang men op de website blijft en waar en wanneer bezoekers afhaken.

Een zeer belangrijke statistiek is conversies. Worden er aankoop gedaan of wordt er een offerteformulier ingevuld?. Op basis van deze informatie kun je de AdWords campagnes, website en SEO verbeteren en een Return on Investment berekenen.

Hulp nodig bij het opzetten of beheren van Google AdWords campagne?

Let op! Als je het verkeerd of zonder kennis aanpakt kun je veel geld verliezen! Two Step Web & Marketing is Google gecertificeerd partner, we kunnen een Google AdWords campagne voor je opzetten, beheren en verbeteren. Ook bestaande campagnes!

Wil je het liever zelf doen? Volg dan een Google AdWords training bij ons. Neem de stap!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.